(c) 2008 S.A. s.r.o. e-solution by S.A. s.r.o.
Úvodná stránka
Môj fayn vstup do individuálnej zóny
dátové služby

solution partner isp partner internetové kaviarne prípadová štúdia školenia faq záujem o partnerstvo certifikovaní partneri prezentačné miesta

o náskatalóg produktovtechnická podpora, faqkontakt, predajné miesta

Podnikajte s nami!
faq



  1. Je možné poskytovať hlasové služby prostredníctvom mikrovlnných spojov WLAN 2,4GHz?

    Kvalita a parametre prenosu dát prostredníctvom WLAN 802.11b sú do značnej miery závislé od lokálnych podmienok daného spojenia. Vzhľadom na skutočnosť, že pásmo 2,4GHz, v ktorom je pracujú tieto zariadenia, je nelicencované, môže dochádzať k vzájomnému rušeniu zariadení rôznych poskytovateľov danom regióne. Tento problém je najviac badateľný vo veľkých mestách a lokalitách s veľkou koncentráciou WLAN zariadení. Z tohoto dôvodu je potrebné pri prevádzke VoIP služieb po WLAN v regiónoch s elektromagnetickým smogom bezpodmienečne implementovať QoS. Riešenie na podporu QoS musí byť implentované na fyzickej vrstve pomocou WLAN Access Pointu.
    Dôležitou pomôckou pri konfigurácii WLAN siete je software na meranie kvality a kapacity spojenia, ten vyhodnotí aktuálne prenosové podmienky. Podľa dostupných informácií je možne konfigurovať nastavenie zariadení - max. počet hlasových kanálov, oneskorenie, dĺžku zasielaných hlasových paketov atď.
    Záverom je nutné povedať, že poskytovaním hlasových služieb pomocou WLAN 802.11b prístupu v lokalitách s elektromagnetickým smogom, nie je možné klientom garantovať 100% dostupnosť služby v každom čase. Dostupnosť služieb je závislá od lokálnych podmienok a rizika rušenia iných poskytovateľov.



  2. Ako ovplyvní kvalitu spojenia použitie mikrovlnných spojov WLAN 5,8GHz

    Mikrovlnné siete vytvorené pomocou spojov na týchto frekvenciách všeobecne vykazujú vyššiu kvalitu spojenia. Toto sa samozrejme odzrkadluje aj na prenose hlasu. V každom prípade však kvalita linky závisí od okolností inštalácie klienta, vzdialenosti, viditeľnosti a pod.


  3. Akú šírku pásma zaberie jeden hlasový kanál?

    Šírka pásma jedného hlasového kanálu je závislá od typu použitého kodeku. Napr. kodek G729A zaberá 8.2kbit/s pásmo, kodek G.723 zaberá 5.3 alebo 6.2 kbit/s pásmo podľa typu konfigurácie kodeku.


  4. Koľko hlasových kanálov súčasne je možne prevádzkovať na 64 kbps linke?

    Na základe interných meraní a testov, je možné na 64 kbps spojení realizovať 5-6 súčasných hovorov, bez straty kvality. Táto hodnota je však závislá od toho, akou technológiou je realizovaná posledná míľa. Počet hlasových kanálov môže byť nižší napr. na WLAN 802.11b spojeniach v zarušených oblastiach.


  5. Ako riešite QoS?

    Quality of Services - čiže garancia dostupnosti služieb, je kľúčovým parametrom úspešnosti VoIP technológie u zákazníkov. Preto sme implementovali QoS na úrovni celého riešenia na úrovni prioritizácie hlasových paketov. Taktiež všetci poskytovatelia pripojenia do internetu (ISP) by mail mať riešenú implementáciu QoS na úrovni svojich broadband sietí.


  6. Ako si môžem dobiť kredit priamo na Internete?

    Potrebné je zakúpit si kartu FAYN, ktorá obsahuje špeciálny kód. Tento kód vpíšete do online formulára a dobijete tak Váš kredit.


  7. Je možné merať príp. monitorovať kvalitu linky?

    Je to možné pomocou monitorovacieho softwaru, ktorý poskytujeme fayn ISP partnerom.



Informacie o euro »