www.SAsro.sk

Úvodná stránka
Môj fayn
Individuálna zóna
vstup do individuálnej zóny







o nás
katalóg produktov
technická podpora, faq
kontakt

aktivácia HOME konta
voľné miesta
download, skiny, utility, dokumentácia
tarify
e-shop



faynADSL
manual na aktivaciu


technická podpora


Stretli ste sa pri používaní našich produktov alebo portálu s problémami? Máte otázky, neviete si dať s niektorými službami rady? Alebo sa len chcete informovať a doplniť si informácie? Kontaktuje prosím našich operátorov, ktorí vám ochotne poradia.

Kontaktujte nás:

  • Hotline email: hotline@fayn.sk
  • Hotline tel. číslo: +421 (0)2 57 27 27 27 (po-pia 8:00 - 16:00 hod.)
  • Orange : 0915 885 032

faq


  1. Kto je fayn a čo ponúka?

    fayn, je telekomunikačná služba a skupina produktov, ktoré pomáhajú jeho užívateľom komunikovať. Sieť fayn prevádzkuje spoločnosť S.A. spol. s r.o. Technológia fayn je založená na modernej Voice over IP konvergovanej sieti.


  2. Aké sú výhody využívanie služieb fayn

    • Nízka cena
    • Žiadné registračné poplatky
    • Volania v sieti fayn zadarmo
    • Minimálny ročný paušálny poplatok za prístup do siete
    • Online administrácia cez www
    • Elektronické dobíjanie kreditu



  3. Ako volanie v sieti fayn funguje?

    Jednoducho. Stačí si zakúpiť jeden zo štartovacích balíčkov fayn, nainštalovať HW a SW, aktivovať Váš účet v sieti fayn, prostredníctvom www.fayn.sk, pripojiť sa na internet a môžete začať telefonovať.


  4. V ktorých krajinách pôsobí fayn?

    V súčasnosti je to Slovensko a Česká Republika.


  5. Aké sú podmienky registrácie?

    Pre registráciu je nutné poskytnúť nasledujúce identifikačné údaje: meno a priezvisko, trvalé bydlisko, doručovaciu adresu a kontaktné telefónne číslo. Ďalej je nutné zadať autorizačný kód, ktorý nájdete v diskrétnej obálke vo Vašom fayn Start Packu.


  6. Musí mať človek, ktorému chcem volať, tiež službu fayn, aby som ja telefonoval lacnejšie?

    Nie je to podmienkou. Pokiaľ voláte do pevnej alebo mobilnej siete Vaše hovory budú účtované podľa platných tarifov služby fayn. Pokiaľ ale voláte účastníkovi v sieti fayn – voláte zadarmo.


  7. Na ako dlho sa musím zaregistrovať?

    Doba registrácie nie je daná. Registrujete sa na dobu neobmedzenú.


  8. Koľko stojí registrácia?

    Registrácia je zadarmo.


  9. Koľko stojí paušálny poplatok?

    Za prístup do siete fayn neplatíte od 1. 8. 2005 žiadny mesačný poplatok. Viac informácií o platení paušálu nájdete tu.


  10. Existujú objemové zľavy?

    Nie. Všeobecne ponúkame najnižšie ceny a preto neposkytujeme objemové zľavy. Ceny sú rovnaké pre všetkých zákazníkov.


  11. Budem dostávať účet každý mesiac?

    Pokiaľ patríte k faynHOME užívateľom a využívate predplatené služby, tak účet nebudete dostávať. Výpis hovorov si môžete vytlačiť alebo uložit v elektronickej podobe sám, prostredníctvom individuálnych sekcií na portály www.fayn.sk.


  12. Ako budem fakturovaný ?

    Faktúry sú zasielané klientom faynbusiness - čiže firemným klientom.


  13. Ako môžem uhradiť faktúru?

    Faktúru je možné uhradiť prostredníctvom bankového prevodu na účet S. A. spol. s.r.o.


  14. Ako sú tarifikované volania?

    Všetky volania sú tarifikované sekundovo.


  15. Môžem dostať detailný výpis hovorov?

    Ano. Na stránke www.fayn.sk si po prihlásení do individuálnej sekcie môžete prezrieť, vytlačiť a uložiť vypis volaní za obdobie, ktoré si zadáte.


  16. Ako sa prihlásim do mojej individuálnej zóny na www.fayn.sk?

    Do individuálnej zóny sa prihlásite rovnakým menom a heslom ako sa prihlasujete do siete fayn. Toto meno a heslo ste si zadali pri aktivácií služby a môžete si tento údaj zmeniť v časti osobné nastavenia, ktorú nájdete po prihlasení sa v individuálnej zóne.


  17. Je prenos hlasu nekvalitný?

    Kvalita prenosu hlasu je závislá od spôsobu akým ste pripojený do internetu. Najvyššia kvalita je dosahovaná na pripojení prostredníctvom optickej siete a metalického vedenia (digitálny dátový okruh, ISDN) a FWA 26GHz, nižšia kvalita bude na analógovom pripojení prostredníctvom modemu (33,6kbs / 56kbs). Dostatočná kvalita pripojenia je taktiež na pripojení prostredníctvom káblovej televízie. Pripojenia prostredníctvom mikrovlnných sietí, sú závislé od miestnych podmienok a miery zarušenia. Frekvencia 2,4GHz používaná pri mikrovlnných spojeniach je totiž nelicencovaná. Znamená to, že kedykoľvek sa môže v blízkosti Vašej antény objaviť iný vysielač na rovnakej frekvencii a tým zaruší Vaše pripojenie. Zarušenie sa prejaví buď ´úplnou stratou konektivity do internetu, alebo sa podstatne zvýši oneskorenie. Práve oneskorenie je okrem prenosovej kapacity dôležité pre kvalitu prenosu hlasu. Mikrovlnné spojenia teda prinášaju najmä v mestách s velkou koncentráciou WLAN zariadení velké riziko slabšieho spojenia do siete internet a tým aj menej kvalitnej hlasovej služby.


  18. Ako si dobijem kredit?

    Klienti faynHome - teda domáci užívatelia - majú možnosť dobiť kredit elektronicky(TatraPay,CardPay) alebo prostredníctvom dobíjacieho kupónu - karty fayn. Dobíjací kupón obsahuje 14 miestny kód, pomocou ktorého dobijete po prihlásení do individuálnej zóny na www.fayn.sk, sekcia Môj Fayn.


  19. Je možné na fayn zavolať z pevnej či mobilnej siete?

    Zatiaľ nie, k tomu aby bolo možne dovolať sa na fayn z iných sietí, je nutná liberalizácia telekomunikačného trhu v SR a prepojenie sietí prostredníctvom zmluvy o prepojení. Toto bude legislatívne možné po 1.1.2003, pracujeme na tom, aby sme čo najskôr poskytli našim užívateľom reálne telefónne čísla, na ktoré bude možné volať z iných sietí (pevná sieť v SR, mobilné siete, zahraničie).


  20. Je možné volať z faynu v SR na fayn, ktorý chcem poslať známemu do zahraničia?

    Je to možné, práve táto funkcionalita, je hlavnou výhodou volania cez fayn. Nezáleží na tom, kde sa nachádza užívateľ faynu, dôležité je len aké oneskorenie je medzi oboma účastníkmi. Veľkosť oneskorenia, ako aj kvalitu spojenia si zistíte, pomocou programu Link Quality Monitor, ktorý dodávame spolu s faynPCPhone. Naše doterajšie skúsenosti hovoria o bezproblémovej komunikácií z väčšiny miest vyspelej európy smerom k uživateľom v SR/ČR.


  21. Je možné telefonovať z faynu prostredníctvom GPRS?

    Zatiaľ nie. GPRS sa vyznačuje veľmi velkým oneskorením (okolo 1000ms), čo je pre prenos hlasu takmer nepoužiteľné. Pokiaľ sa oneskorenie GPRS spojení zmenší, bude možne telefonovanie prostredníctvom siete fayn. Pre informáciu 1min. hovoru je cca 100kbajtov datového toku.


  22. Pokiaľ chcem zavolať zo svojho počítača uživateľovi v sieti fayn, musím zadať jeho telefónne číslo alebo možem použit aj uživateľské meno?

    Pre volanie môžete použiť ako telefónne číslo tak aj uživateľské meno.


  23. Je možné volať pomocou PC Phone po lokálnej sieti ( nie cez Public Internet ) a nebyť pripojený do siete fayn ?

    Áno je to možné. Pokiaľ pri spustení PC Phone kliknete na tlačítko " Storno " tak budete prihlásený ako Default user. Potom miesto telefónneho čísla zadáte IP adresu PC, s ktorým chcete naviazať spojenie.



  24. Akú šírku pásma zaberá jeden hlasový kanál?

    Šírka pásma jednoho hlasového kanálu, je závislá od typu použitého kodeku. Pri defaultnom nastavení kodeku G. 729A je celkový datový tok jednoho hovoru cca 14-15 kbps.


  25. Som pripojený na Internet linkou s omedzeným prenosom dát. Koľko dát sa prenesie jednou minutou hovoru ?

    Pri štandardnom dátovom toku 15 kbps odpovedá jednej minute hovoru 15 x 60 = 900 kb = 0,9 Mb (megabitov, nie megabajtov).



  26. Aká je minimálna konfigurácia počítača a ktoré systémy sú podporované?

    Minimálna konfigurácia počítača je CPU Pentium 300 Mhz, 64 MB RAM, USB port, 10 MB volného miesta na disku. Doporučená konfigurácia je CPU Pentium 500 Mhz, 128 MB RAM, USB port, 10 MB volného miesta na disku. Podporované systémy W98SE, WME, W2000, WXP.




  27. Ako zistím kvalitu môjho pripojenia do siete fayn?

    Kvalitu pripojenia na softswitch siete fayn, môžete monitorovať prostredníctvom aplikácie Link Quality Monitor, dodávanej spolu s fayn PC Phone v štartovacom balíčku.


  28. Rád by som si aktivoval službu Fayn, musím si zakúpiť produkt alebo stačí si stiahnuť aplikáciu PC Phone?

    Pre používanie služby Fayn je treba si zakúpiť produkt. Táto služba vyžaduje autorizačný kód, ktorý je súčasťou štartovacieho balíčku.




  29. Som za firewallom poskytovatela Internetu a nikto sa nemôže ku mne dovolať.

    U poskytovatela internetu je potreba povoliť následujúcie porty.
    TCP 1720, UDP nad 1024- 65535.



  30. Nainštaloval som si softwarový firewall a nemôže sa ku mne nikto dovolať.

    U softwarového firewallu je potreba povoliť porty TCP 1720 a
    UDP 1719.



  31. V manuále sa píše, že IP adresu môžem zadať pomocou klávesnice USB telefónu. Akým zpôsobom teda zadám bodku?

    IP adresu je možné zadať priamo z USB telefónu. Na číselníku postupne stlačíte napr: 192 a bodku urobíte tak, že stlačíte hviezdičku.


  32. Prečo je volanie v sieti fayn zadarmo? Nie je to plánovaná, časovo obmedzená akcia na získanie klientov?

    Volania v sieti fayn je možné poskytovať vďaka unikátnej VoIP technológii, ktorá na rozdiel od klasických telekomunikačných ústrední nie je pri volaniach v rámci siete fayn centralizovaná, ale hlasové spojenie prebieha priamo medzi účastníkmi hovoru. Tým nedochádza k zaťažovaniu centrálneho softswitchu (verejnej telekomunikačnej ústredne) a nieje potrebný ani drahý upgrade technológie v prípade nárastu užívateľov siete. Volanie v sieti fayn len za paušálny poplatok, bez spoplatňovania prevolaných minút, plánujeme preto poskytovať dlhodobo a zmenu taríf neplánujeme.


  33. Zabudol som heslo do faynu a nemôžem sa pripojiť. Čo mám robiť ?

    Zoberte si diskrétnu obálku s autorizačným kódom a otvorte stránku www.fayn.sk. Kliknite na link "Môj fayn" a tu kliknite na link "Zabudli ste heslo ?". Ďalej zadajte svoj login, nové heslo, potvrdenie hesla a autorizačný kód. A teraz sa môžete prihlásit na svoj login a nové heslo.


  34. Pokiaľ pri registrácii použijem autorizačný kód z diskrétnej obálky, mám si diskrétnu obálku nechať alebo ju mám zničiť ?

    Po registrácii si diskrétnu obálku s autorizačným kódom dobre uschovajte ( v žiadnom prípade neničte ). Pretože pokiaľ zabudnete heslo tak autorizačný kód budete potrebovať, aby ste mohli zmeniť heslo.



  35. Mám počítač firmy Apple. Môžem použiť USB Telefón alebo HeadSet?

    V súčasnej dobe nie je podpora pre platformu Apple.